Obserwatorzy

środa, 10 maja 2017

Woda dla zwierząt - część pierwsza

Niedawno miałam przyjemność wziąć udział w teście KrakvVetu. Do testowania dostałam:
- silikonowy żwirek dla kota (najbardziej mi na nim zależało)
- smaczki (nie liczyłam na nie, o swoim piesku wspomniałam tylko. okazały się one dużą niespodzianką, były cool)
- spotkała mnie niespodzianka - sklep KrakVet zaproponował, że wyśle mi wodę dla zwierząt. Sceptycznie odniosłam się do pomysłu, ale postanowiłam wodę przetestować. KrakVet stanął na wysokości zadania i wysłał. 21 litrów takiej wody.

Tak, tak. Na rynku pojawiła się specjalna woda przeznaczona dla zwierząt. Jest to produkt mało znany. W sklepie zoologicznym [udałam się tam po kuwetę i obrożę antykleszczową] pani nic na temat wody nie wiedziała, nie wiedziała, że jest takowa.


Korzyści płynące z podawania wody Aqua Pro Animale:
- woda, która nawadnia organizm pupila, a nie tylko gasi jego pragnienie,
- produkt został przygotowany specjalnie z myślą o zwierzętach,
- nie zawiera chloru oraz szkodliwych i rakotwórczych związków chemicznych,
- dodatkowo wzbogacona w składniki, które korzystnie wpływają na zdrowie Twojego zwierzaka,
- produkt przebadany mikrobiologicznie,
- woda polecana przez lekarzy weterynarii,
- ogranicza powstawanie kamicy moczowej.

Zalecane dawkowanie: zapewnić stały dostęp do miski z wodą.
[sztuk zwierząt w domu - 9
ilość misek z wodą - 3
]
No i woda z kranu. Nie mogę odmówić moim półsyjamskim kotom picia wody z kranu. Zwłaszcza trzynastoletniej Zosi, która urządza w łazience dantejskie sceny. No, muszę odkręcić kurek z wodą. Na zdjęciu - Frodo.

Posłużę się informacjami ze strony internetowej sklepu, aby omówić właściwości każdej z wód

Właściwości wód:
  • Woda kranowa: 
    Przez większość osób uznawana za niedoskonałą i mogącą zaszkodzić. Woda z kranu może zawierać osadzający się kamień lub zbyt dużo związków np. chlor. W wyniku końcowych stadiów  chlorowania wody powstają związki chemiczne, takie jak: kwasy haloorganiczne, chloropikryna, haloacetonitryle, chlorofenole, chlorocyjan oraz najgroźniejsze z nich: trihalometany (bromoform, chloroform, bromiany i bromodichlorometan). Te ostatnie wykazują silne działanie rakotwórcze, wpływają negatywnie na centralny układ nerwowy oraz wywołują choroby wątroby i nerek. Wnioski nasuwają się same.
    - [he, he, he - te trudne słowa :P ]
    - [W
    ydaje mi się, że w moim mieście woda jest niechlorowana, bądź w niewielkim stopniu. Nie wyczuwam chloru w wodzie. U mojej cioci ze Śląska chlor był bardzo wyczuwalny]
    - [Słyszę trylion opinii na temat wody z kranu. Niektórzy specjaliści zalecają jej picie, inni nie. Nie piję takiej wody, najczęściej piję wodę przegotowaną. 

  • Woda przegotowana: 

    Woda gotowana ma podobne mankamenty jak czysta woda z kranu. Należy pamiętać, aby nie podawać psu wody gorącej! Nie zaleca się także podawania lodowatej wody – każde duże odstępstwa w temperaturze mogą zniechęcić zwierzę do picia wody i zaszkodzić mu.

  • Woda butelkowana mineralna:

    Woda mineralna jest nasycona składnikami mineralnymi o stabilnym składzie, mającymi pozytywne działanie na organizm ludzi – niekoniecznie będzie odpowiednia dla zwierząt.


  • Woda Aqua Pro Animale
    Woda źródlana wydobywana ze złóż podziemnych, pozbawiona działania czynników zewnętrznych, dlatego jest czysta bakteriologicznie. Wartość jej składników jest dostosowywana do odpowiednich norm, które nie tylko nie zaszkodzą naszemu pupilowi, ale wzmocnią jego organizm!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz